Для чого потрібен профілактичний догляд димових труб
Димові труби – висотні споруди, без яких не обходиться жоден промисловий пейзаж. У будь-якому місті промислові райони легко впізнавані по димарях підприємств, що розкидані всюди, скільки сягає око. Найчастіше ці труби мають досить зношений вигляд, що зовсім не прикрашає і без того не надто веселі промислові зони.
Димарі, через специфіку їхньої експлуатації, досить часто зношуються раніше від запланованого терміну. Найбільш часті причини їхнього зношення наступні:
- Часта зміна експлуатаційного режиму;
- Робота в непланових режимах;
- Перехід з рідкого/твердого палива на газ;
- Порушення аеродинамічного та температурно-вологісного режиму;
- Надмірний статичний тиск;
- Вплив корозійних агентів;
- Перевантаження через підключення додаткових джерел;
- Накопичення конденсату;
- Руйнування оголовка труби.
Таким чином, для запобігання передчасному зношенню димових труб їх слід періодично піддавати профілактичним роботам з метою забезпечення необхідної тяги для ефективного відводу димових газів. Якщо ж профілактиці димарів приділяти недостатню увагу, це не просто позначиться на їхній працездатності, але й призведе до несвоєчасного виходу обладнання з ладу, що потребуватиме його негайної заміни.
Перелік профілактичних робіт з догляду за димарями включає у себе перевірку з’єднань, виявлення та усунення дефектів, чистку і фарбування.
Необхідність фарбування димових труб обумовлена тим, що при постійному впливі високих температур міцність матеріалів, як правило, різко знижується. Якщо ж труба металева, вона втрачає корозійну стійкість. Таким чином, захисні покриття, які застосовуються для фарбування димових труб повинні бути як термостійкими, так і мати антикорозійні властивості.
Такими властивостями володіють кремнійорганічні емалі, які отримали найбільше поширення саме в тих сферах, де категорично необхідно забезпечити ефективний захист від впливу атмосферних процесів.
Окрім своєї стійкості до атмосферних впливів, ці лакофарбові матеріали характеризуються видатною стійкістю до дії тепла та світла, перешкоджають утворенню оксидів, мають водовідштовхувальні властивості, до них мало пристають пил і бруд. Також лакофарбові сполуки на основі кремнію добре наносяться на пористі матеріали, зокрема на залізобетон.
Саме через такі свої унікальні властивості, вони широко застосовуються для фарбування димових труб, трубопроводів, колекторів та подібних до них споруд.
Слід зазначити, що фарбування труб є одним з найбільш ефективних і дешевих способів їхнього ремонту.
Один з найбільш рекомендованих і затребуваних методів – промисловий альпінізм Київ, який гарантує якість і безпеку.
Металеві димові труби – підготовка і фарбування
Для нанесення лакофарбового складу на металеву поверхню, її слід належним чином підготувати. Підготовка димових металевих труб до фарбування складається з очищення поверхні від бруду і частково від старого покриття. Технологія повного видалення старого лакофарбового покриття вибирається після консультацій з фахівцями.
Очищення невеликих ділянок проводиться вручну з використанням шпателів і щіток для металу.
На ділянки з іржею наноситься антикорозійний склад. Поверхня металевої труби ґрунтується і покривається 1-2 шарами термостійкої емалі.
Підготовка металевої поверхні до фарбування – дуже важливий і відповідальний етап, оскільки саме від якості очищення залежить якість фарбування і термін наступного перефарбування труби. Тому підготовчий етап є обов’язковим, хоча він і збільшує вартість ремонтних робіт.
Фарбування залізобетонних димових труб
Ствол труби очищують і видаляють з нього відшарування. Тріщини зашпаровують обмазувальним герметиком. Покриті іржею ділянки на арматурі обробляють антикорозійними складами і відновлюють зовнішній захисний шар бетону. Внутрішня частина з/б труби також піддається профілактичному огляду і ремонту.
При фарбуванні з/б димової труби слід брати до уваги умови її експлуатації, а також те, що поверхневі шари з/б виробів менш міцні, ніж внутрішні. Це може призвести до відшарування слабкого поверхневого шару бетону від його більш міцного нижнього шару. Тому перед фарбуванням з/б поверхні, слід зміцнити її верхній шар кремнійорганічним складами.
Цегляні димарі – очищення поверхні і фарбування
Непофарбовані цегляні димарі схильні до руйнування тому, що з кладки дощами вимивається розчин, і вона втрачає міцність. Виправити ситуацію можна, якщо заново заповнити розчином порожні шви, очистити ствол від бруду і нанести захисне лакофарбове покриття. Очищення ствола, зрозуміло, дещо здорожить роботи, проте це швидко окупиться, оскільки гарантує довговічність захисного лакофарбового шару.
Окрім того, слід брати до уваги, що цегляні і з/б труби обладнані, як правило, металевими конструкціями – скобами, дугами, сходами, майданчиками, – які також, у свою чергу, вимагають профілактичного догляду у вигляді ремонту та фарбування.
Матеріали, що застосовуються при фарбуванні димових труб
Одним з найбільш важливих етапів в ремонті димових труб способом їхнього фарбування, є вибір відповідного лакофарбового покриття. Якщо властивості матеріалу покриття не відповідатимуть матеріалу труби, це призведе до швидкого руйнування її ствола.
Фарбування труб проводиться з використанням лаків та емалей на основі кремнієвих органічних сполук, які забезпечують покриття, що має високу тепло- і вологостійкість, стійкість до корозії, підвищену опірність до шкідливих впливів промислової атмосфери.
Фарбування димових труб і ціни
Ремонт і фарбування димових труб – різновид висотних робіт, виконуваних промисловими альпіністами. Технології промальпінізму забезпечують якісне, безпечне і недороге виконання всіх видів висотних будівельних робіт. Дуже часто це взагалі єдино можливий спосіб зробити ремонт і фарбування димових труб.
Ціна залежить від обсягу робіт, їхньої складності та наявності додаткових послуг (без вартості матеріалу). Остаточну вартість уточнюйте за телефонами, розміщеними на сайті.